Ekim 2015

Ekim ayının kitaplarından ve izlediğim tek filminden bahsetme zamanı gelmiş.

İlk önce ‪#‎kısakitaplarfestivali‬ kitapları ile başlamalıyım. Her pazartesi okuduğumuz 150 sayfanın altında kitaplar bu kapsamda. Zaman Yeli, Dinle Küçük Adam ve Mavi Tüy bu ayın kısa kitaplarıydı.


Dinle Küçük Adam, şu sıralar okunacak en doğru kitaplardan birisi ➡ Bir yerde “buyurgan bir zalim” varsa, orada köle ruhlu “küçük adam”ların buna izin vermesindendir.


Zaman Yeli, Gürsel Korat'ın okuduğum ilk kitabı. Çiftaslan Dörtlemesi'nin de ilk kitabı. Bu kadar geç okuduğum için kendimden utandım, hem de yıllar önce okumalıydım. 


Mavi Tüy, bir çırpıda okuduğum başucu kitabı olabilecek, huzur veren, bildiğimizden farklı söylemleri olmayan ama çok sıcak ifade eden bir kitap. Richard Bach'ın Martı Jonathan Livingstone'dan sonra okuduğum ikinci kitabı oldu.

Gelelim fanatiği olduğum bilimkurgu kitaplarıma. İlk kitabım burada fotoğrafı olmayan Karanlığın Sol Eli /Ursula K. Le Guin. Bana gerçeklik duygumu kaybettiren, içimi donduran ama kaçışım olan kitabım


Dune/Frank Herbert ise İthaki Yayınlarının Bilimkurgu Klasikleri Serisinden okudum. Yine "niye bu kadar geç okudum" diye mızıldadığım kitaplardan oldu. 


Ayın filmi ise "Marslı" kitabını nisan ayında Yiğit ile beraber okumuştuk, heyecanla filminin vizyona girmesini bekledik. Sonunda ancak geçtiğimiz hafta izleyebildik. Kitap kadar filmi de beğendik.

Bu ayın son kitabı ise Bana Atatürk'ü Anlattılar /Hıfzı Topuz. Canım arkadaşım Yasemin'in Kitap Ağacı ile gelenekselleşen 29 Ekim-10 Kasım okumalarımızın bu yılki kitabı.

Keyifli okumalar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder