Güz Okuma Şenliği 2014

Her ne kadar şenlikleri tamamlayamasam da katılmaya devam ediyorum. Hem okuma hızımı ve keyfimi arttırıyor, hem de kütüphane de bekleyen kitap kulelerini eritiyorum.

Bu sefer kitaplarımın bir kısmını Kitaplaşma Etkinliği listemden seçtim, böylece Kasım ayını sabırsızlıkla bekleyeceğim. Listemin son hali:

1. Kategori (10 puan): İsminde sonbahar mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların güzün geçtiği bir kitap. 

Yaprak Dökümü / Reşat Nuri Güntekin / İnkılap / 135 sayfa OKUDUM

2. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap.

Salçalı Ekmek / Serkan Koktay / KoyuKitap / 224 sayfa OKUDUM

3. Kategori (10 puan): Bir deneme veya inceleme veya gezi kitabı.

Klasikleri Niçin Okumalı / Italo Calvino / YKY / 292 sayfa

4. Kategori (10 puan): Adında bir meslek geçen bir kitap.

Amok Koşucusu / Stefan Zweig / Can / 189 sayfa

5. Kategori (10 puan): Nobel ödüllü bir yazardan bir kitap.

Veba / Albert Camus / Can / 277 sayfa

6. Kategori (10 puan): İngiliz edebiyatından bir kitap.

Utopia / Thomas More / İş Bankası Yayınları / 250 sayfa

7. Kategori (10 puan): Türk bir yazardan bir öykü kitabı.

Gelin Başı / Seray Şahiner / Can / 116 sayfa OKUDUM

8. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.

Yolun Sonundaki Okyanus / Neil Gaiman/ İthaki / 192 sayfa OKUDUM

9. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.

Alice Harikalar Diyarında / Lewis Carroll / Can  / 156 sayfa OKUDUM

Hayvanlara haddinden fazla insan özellikleri yüklenmiş olmasının insanlara hakaret sayılacağı, ilerde çocukların hayvanlarla insanlara eşit düzeyde yaklaşacağı gerekçeleriyle 1931'de Çin'in Hunan eyaletinde yasaklandı.

10. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap.

Lolita / Vladimir Nabokov / İletişim / 364 sayfa

11. Kategori (10 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında bir kitap.

Gazi ve Fikriye / Hıfzı Topuz / Remzi / 286 sayfa OKUDUM

12. Kategori (10 puan): Hayatının herhangi bir döneminde öğretmenlik yapmış bir yazardan bir kitap.

Huzur / Ahmet Hamdi Tanpınar / Dergah Yayınları / 391 sayfa OKUDUM

13. Kategori (10 puan): Türkiye'de herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap. 

Heba / Hasan Ali Toptaş İletişim / 308 sayfa (2013 Sedat Simavi Edebiyat Ödülü)

14. Kategori (10 puan): 700 sayfadan uzun bir kitap.

Zemberekkuşu'nun Güncesi / Haruki Murakami / Doğan Kitap / 740 sayfa OKUDUM

15. Kategori (10 puan):Artık aramızda olmayan bir yazardan bir kitap.

Sırça Fanus / Sylvia Plath / Kırmızı Kedi / 251 sayfa OKUDUM

16. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku vb. türde bir kitap.

Cerrah / Tess Gerritsen / Doğan / 276 sayfa OKUDUM

17. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.

Aldatmak / Paulo Coelho / Can / 275 sayfa OKUDUM

18. Kategori (10 puan): 2014 yılında çıkmış bir kitap 

Kürar / Melike Uzun / İletişim / 91 sayfa OKUDUM

19. Kategori (Her kitap 10 puan, 2 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 40 puan): İsminde bir şehir/ülke adı geçen bir kitap ve buna ek olarak o şehrin yer aldığı ülke edebiyatından bir kitap. 

İstanbul Hatırası / Ahmet Ümit / Everest / 590 sayfa OKUDUM
Asma Pansiyon / Işıl Şenol / Butik Yayıncılık / 209 sayfa OKUDUM

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.

Aylak Adam / Yusuf Atılgan / YKY / 164 sayfa OKUDUM
Kabuk Adam / Aslı Erdoğan / Adam / 142 sayfa OKUDUM
İki Şehrin Hikayesi / Charles Dickens/ Antik Batı Klasikleri / 496 sayfa OKUDUM
Golem ve Cin / Helene Wecker / Doğan / 638 sayfa OKUDUM

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 70 puan): İsminde aynı kelimenin geçtiği üç kitap.

Kadınlar / Charles Bukowski / Parantez / 320 sayfa
Örümcek Kadının Öpücüğü / Manuel Puig / Can / 281 sayfa
Diktatörlerin Kadınları / Diane Ducret / Destek / 440 sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder