Güz Okuma Şenliği 2015


Bir süredir okuma şenliklerine katılamadım. Bu arada okumak istediğim kitaplar, katıldığım kulüpler, gruplar artınca şenlik vasıtasıyla düzenlemek şart oldu. Bakalım ne kadar başarılı olucam. Benim listem burada:


1. Kategori (10 puan): Şenliğimizin destekçisi İthaki Yayınları'ndan çıkan bir kitap.

Kafes / Josh Malerman / İthaki / 336 sayfa OKUDUM

2. Kategori (10 puan): İsminde güz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların güz mevsiminde geçtiği bir kitap.

Sonbahar Ülkesi / Ray Bradbury / İthaki / 406 sayfa

3. Kategori (10 puan): 700 sayfadan uzun bir kitap

Karamazov Kardeşler / Dostoyevski / İş Bankası Yayınları / 1016 sayfa OKUDUM
#herayin17siokuruzdostoyevski etkinliği (IG) 17 Kasım 2015 kitabı

4. Kategori (10 puan): Olayların geçtiği yerin (köy, kasaba, şehir, ülke, kıta) adının kitabın adına yansıdığı bir kitap.

Dune / Frank Herbert / İthaki / 712 sayfa OKUDUM
#kitapagacibilimkurgukulubu (IG) 25 Ekim 2015 kitabı

7. Kategori (10 puan): Herkesin okuyup da sadece sizin okumadığınızı düşündüğünüz bir kitap.

Serenad / Zülfü Livaneli olabilir.

8. Kategori (10 puan): Başkasının sizin için seçtiği bir kitap.

Uyku / Haruki Murakami / Doğan Kitap / 90 sayfa OKUDUM
Bu kitabı benim gibi Murakami fanatiği olan kardeşim Bahar seçti.

9. Kategori (10 puan): Bir seriye ait bir kitap (Serilerin ilk kitapları kapsam dışı).

Atuan Mezarları-Yerdeniz Üçlemesi 2. kitap / Ursula k. Le Guin / Metis / 152 sayfa OKUDUM

10. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz bir yazardanbir kitap.

Veba / Albert Camus / Can / 303 sayfa OKUDUM

11. Kategori (10 puan): Bir kişisel gelişim kitabı.

Sevgiyle Yükselmek / Bert Hellinger / Kaknüs Psikoloji/  384 sayfa OKUDUM

13. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap.

Kopyalanmış Adam / Jose Saramago / Kırmızı Kedi / 308 sayfa
Sinemaya Enemy / Düşman adı ile uyarlanmış. Filmini seyrettikten sonra bu kitap mutlaka okunmalı diye düşündüm.

14. Kategori (10 puan): Halen yaşayan, Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazardan bir kitap.

Teneke Trompet / Günter Grass / Akılçelen Kitaplar / 727 sayfa

16. Kategori (10 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında bir kitap.

Bana Atatürk'ü Anlattılar / Hıfzı Topuz / Remzi / 192 sayfa OKUDUM

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.

Berlinli Apartmanı / Yaprak Öz / Yitik Ülke / 239 sayfa
Heba / Hasan Ali Toptaş / İletişim / 308 sayfa
Kadınlar / Charles Bukowski / Parantez / 317 sayfa
Sen Dünyaya Gelmeden / Margaret Mazzantini / Doğan Kitap / 596 sayfa

Bu kitaplar şenliklerde sürekli listelerimde ama bir türlü okuyamadım.

21. Kategori (Her bir kitap 5 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): 150 sayfadan kısa sekiz kitap.

Yakıcı Sır /Stefan Zweig /İş Bankası Kültür Yayınları /88 sayfa OKUDUM
Dinle Küçük Adam / Wilhem Reich / Öteki / 118 sayfa OKUDUM
Ankara, Mon Amour / İletişim / Şükran Yiğit / 150 sayfa OKUDUM
Zaman Yeli / Gürsel Korat / YKY / 122 sayfa OKUDUM
Franny ve Zooey / J.D.Salinger / YKY / 151 sayfa OKUDUM
Korku / Stefan Zweig / İş Bankası Kültür Yayınları / 70 sayfa OKUDUM
Mavi Tüy / Richard Bach / Arkadaş / 135 sayfa OKUDUM
Genç Werther'in Acıları / Goethe / Can /164 sayfa OKUDUM

Instagramda her pazartesi #kisakitaplarfestivali

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.

Temam Ursula K. Le Guin Kitapları :)

Yerdeniz Büyücüsü / Metis / 185 sayfa OKUDUM
#2015de15klasik (IG) etkinliği kitabı, okumak için geç kaldım.

Rüyanın Öte Yakası / Metis / 224 sayfa

Karanlığın Sol Eli / Ayrıntı / 256 sayfa OKUDUM

Dünyanın Doğum Günü / Metis / 400 sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder