Vişnenin Cinsiyeti / Jeanette Winterson


Vişnenin Cinsiyeti, son zamanlarda keyif alarak, merakla okuduğum bir kitap oldu. Yazarın muhteşem hayal gücünü, gerçeklik, cinsiyet, kimlik, zaman geçirgenliğini sevdim. En kısa zamanda diğer kitapları da okunacak.

* Bence her şeyden çok değişiklik ihtiyacında olanlar aşık olmayı seçiyorlar, sonra da kollarını semaya kaldırıp tüm suçu kadere yüklüyorlar. Oysa suçlu olan kader değil – yani kader bizim dışımızda bir şeyse eğer. Bence geceler boyu süren özlem sonucu yapılan bir seçimdir aşk.

* Herkes hiç olmamış şeyler hatırlar. Olmuş şeyleri unuttukları ise herkesin bildiği bir şeydir. Ya hepimiz hayalci ve yalancıyız, ya da geçmişin hiçbir kesin yanı yok.

* Dünyanın ağırlığından kurtulmak için gövdemi olduğu yerde ya birileriyle konuşma halinde ya da sofrada bırakıyorum ve bir sürü dar dönemeçli sokaktan geçerek yolun biraz uzağında duran bir eve varıyorum.

* Ben Tanrı’yı değil, kendimi arıyorum ki bu çok daha karmaşık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder