Şubat 2016

Şubat ayında Kış Okuma Şenliği kapsamında kendi seçtiğim tema "korku/gerilim" için Berlinli Apartmanı, Zarif Bir Cinayet Gecesi ve Şizofren'i okudum. Bu türü seviyorum, en büyük kazancım Wulf Dorn ile tanışmak oldu.

Berlinli Apartmanı / Yaprak Öz


Cinayet kitapları çeviren Oya, Berlinli Apartmanı'na taşınır. Komşularıyla yakınlaştıkça, tuhaf olaylara şahit olmaya ve korkuya kapılmaya başlar. Acaba Berlinli Apartmanı sanıldığı kadar huzurlu, sakinleri ise göründüğü kadar masum değil midir? Korkusunu yenip şüphelerine mantıklı bir açıklama getirme çabasına girişen Oya, bir süre sonra kendisini Türk usulü bir Agatha Christie hikâyesinin içinde bulur. Kediler, cinler, şeytanlar, ölü çocuklar, yılanlar, kâbuslar, büyüler, oyuncak bebekler ve katillerle dolu bir dünyanın başkahramanıdır artık. (Arka Kapak)

Sonuçta keyifli bir kitaptı. 


Şizofren / Wulf Dorn


Ne kadar zaman geçtiği önemli değil
Ne kadar değiştiğin önemli değil
Sessizlik seni çıldırtmaya devam edecek
Ve dehşetin soğuk pençesini hissedeceksin

Psikiyatr Jan Forstner başarısız bir evlilikten ve işini kaybettikten sonra doğduğu yer olan Kahlenberg’e geri döner. Yirmi üç yıl önce, küçük kardeşi iz bırakmadan ortadan yok olmuş, hemen ardından babası bir araba kazasında ölmüştür. Kardeşinin başına gelenlerle ilgili belirsizlik ve babasının korkunç kaybı Jan’ın ruhsal durumunu belirler ve onu rahat bırakmaz.
Kâbuslarını geride bırakmayı ve tekrar yaşamaya başlamayı istiyordur, ama klinikteki bir hasta intihar edince, Jan kendisini yirmi üç yıldır gizli kalmış korkunç sırrı açığa çıkaracak olan soruşturmanın içinde bulur… (Arka Kapak)


Zarif Bir Cinayet Gecesi / Agatha Christie


Agatha Christie romanlarında katili hemen buluyorum ama ;)


Her Şey Aydınlandı / Jonathan Safran Foer


Jonathan Safran Foer ile "Hayvan Yemek" kitabı ile tanışmıştım. Vejetaryen/vegan olma yolunda katkısı büyüktür ;) Bu kitabını tahminimine göre uzun bir zamana yayarak okudum. Kopukluklar  yaşadığım için ilk başta kitaba bağlanamadım ama sonra yoluna girdi her şey. Devamında da filmini seyrettim. Kış Okuma Şenliği listesinde yer alıyordu.


Sevginin Kökleri / Svagito Liebermeister


Şenlik listemin dışında okuduğum tek kitap oldu Sevginin Kökleri. Ben rutine, zorunluluklara bağlı kalamam, özgür ruhluyum. Her ne kadar o listeyi ben yapsam da mutlaka haricinde bir şey okumalıyım. Bir süredir Aile Dizimi üzerine kitaplar okuyorum. Bert Hellinger'in Sevgiyle Yükselmek kitabından sonra okuduğum ikinci kitap oldu.


Zaman Makinesi / H.G.Wells


Kitap Ağacı Bilim Kurgu Kulübü ile Zaman Makinesi'ni okuduk. Bu kitabı Yiğit'ten ödünç aldım. Hep söylüyorum oğlumla ortak kitaplar okumak, birbirimize kitap önermek, tartışmak çok keyifli oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder