Her Şey Aydınladı


Jonathan Safran Foer'in aynı isimli romanını uzun bir süreye yayarak okudum. 1001 Kitap listesine girmiş, çok övülen bir kitap. İtiraf ediyorum zor okudum, sebebi de uzun bir zaman aralığında, kopuk okumam oldu. Kitap çok geniş bir zaman aralığında, çok fazla kahramanla geçiyor. Kitaptan kopmadan, olayları unutmadan okusam daha iyi olurdu. Belki daha rahat bir zamanda bir kez daha okunmayı hak ediyor.

Filmi ise uzun zamandır "Filmler ve Kitaplar" listemdeydi. Filmleri kitapları okumadan seyretmeyi sevmiyorum. Bu film ile de ne kadar haklı olduğumu bir kez daha gördüm.

Film tek başına güzel bir yol filmi. Harika Ukrayna kırsalları, Odessa görüntüleri, müthiş müziklerle bezeli. Filmdeki her bir oyuncu muhteşem, özellikle Büyükbaba (Boris Leskin) ve Sammy Davis Jr. Jr. ☺

Yine de kitabı okuyanların çok tat alabileceğini düşünmüyorum. Safran'ın aile hikayesi, Brod, Nazilerin yaptıkları, Çingene kız.... olmadığı için eksik kalıyor. Bir de Büyükbabayı Yahudi yapmışlar filmde, nedenini anlayamadım.

Kitabı okumayı düşünmüyorum, keyifli bir zaman geçireyim derseniz filmi öneririm. Bence en iyisi önce kitabı okuyun 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder